Scroll Top

חלוקת חללים בתכנון עיצוב פנים בתים מודרניים

image6

כהכנה לתכנון וחלוקה לפי מספר הנפשות הגרים בבית זה של עיצוב פנים בתים מודרניים,

ראשית אני מבררת  מה הוא אורח החיים של יושבי הבית ומה הערכים ותחומי העניין של בני המשפחה:

  • האם רצוי מבחינתכם חדר שינה לכל ילד?
  • האם יש תחביבים הדורשים חלל מיוחד כגון חדר כושר או חדר מוסיקה?
  • האם יש צורך בחלל למשרד ביתי, חדר ספריה שקט או סטודיו להקלטות או חדר הקרנת סרטים מפנק?

אם מדובר במשפחה צעירה, בתהליך של עיצוב פנים בתים מודרניים, אני מבררת עם הלקוחות
*היכן היו רוצים למקם את חדר המשחקים – בחלל המרכזי בבית, צמוד למטבח או באחד מחדרי הילדים,
* איזה סוגי אחסון נדרשים לתכנון :מדפים פתוחים, ארונות, מגירות, שולחן נייד או קבוע, לוח מדבקה על הקיר או לוח מגנטי ליצירות הילדים וכדו’.

אם מדובר בבני נוער, יתכן וההורים והילדים יעדיפו חלוקה שונה ומרחק רב בין חדרי שינה, ואם יש מרחב גדול, אולי גם מיקום החדרים יהיה בקומה נפרדת ובחלוקת החלל האישי של כל אחד מהם יהיה מקום אחסון מספק עבור:

  • בגדים
  • מוצרי טיפוח ואיפור לבנות
  • אפשרות למיטת אירוח נפתחת
  • שולחן כתיבה במקרה הצורך
  • אחסון לספרים

למשפחות שילדיהם יצאו מהקן, חשוב לברר לפני עיצוב פנים בתים מודרניים – האם נהוג שהילדים מגיעים לביקור שבועי או יותר, ואז צריך לחשוב על אזור אירוח רחב לארוחות, לאזור כינוס רחב ונעים, אחסון משחקים לנכדים, ואם גם הם מארחים ללינה, צריך לפחות חדר שינה נוסף לאירוח זוג או נכדים.

האתגר בתכנון של עיצוב פנים בתים מודרניים, הוא מציאת פתרונות כמו דלתות נסתרות, וילונות מבדים  מיוחדים להצללה שהם חלק ממערכת בית חכם הנשלט גם מהסמראטפון. גם תכנון ריהוט גמיש שיכול לשנות את גודלו וצורתו הנחבאת לעיתים בהתאם לנסיבות- כשאותו חלל ישמש במהלך השבוע כמשרד ביתי או חלל ציבורי או ספריה, ובזמני אירוח, ניתן יהיה ליצור סגירה ואינטימיות המשלבת נוחות לשינה אחסון כלי מיטה, מגבות וציוד אישי לאורחים.  אם החלל הציבורי לא גדול ואתם קצת בלגניסטים, הנה קישור לסרטון שמראה על פתרון דלתות “אוטובוס” המסתירים את אזור הכיור במטבח   והשייש.

דוגמא מאתר דומיסיל

image23-2

מסוקרנים? כן, זה באמת נושא מאד מעניין עם פתרונות מגניבים. כל אלה הם תוצרים של יכולת לשימושים שונים בחלל אחד במיוחד אם רכשתם דירות קבלן , שהחללים בדירה סטנדרטית אינם גדולים. לכן בהשקעה של עיצוב פנים בתים מודרניים, תזכו לתכנון אישי המתאים לצרכי המשפחה שלכם בין אם זה בית , דירה שעוברת שיפוץ או אפילו דירה חדשה מקבלן.

צרו איתי קשר לתאם פגישה

סקיצות ראשוניות של חלוקה

אחרי שסיימנו את שלב הקונספט, השראה והכרת הלקוחות, הגיע הזמן ליצור סקיצות ראשוניות של חלוקה. כך נהוג לשלב בעיצוב פנים מודרני קלאסי  עד שלוש סקיצות ראשוניות –   כדי שנוכל לבחור ולשלב בין האפשרויות השונות ומשם אתכנן את הסקיצה הסופית. 

בדוגמא מעל, תכננתי יחידת דיור נוספת ובחנתי את האפשרויות השונות. התוכנית שהתקבלה נמצאת בחלק התחתון ויש בה המון פרטים והעמדת ריהוט על פיהם תוכנית חשמל, תאורה, נגרות יתוכננו בשלב הבא.

 

כשאני ניגשת לתכנן פרויקט חדש של עיצוב פנים מודרני קלאסי, אני תמיד מבקשת מהלקוחות את מידות הרהיטים שישארו בבית או שיעברו איתם לביתם החדש. מלבד זאת, אני לומדת את הלקוחות כדי שעקרונות עיצוב פנים מודרני קלאסי, יתאימו לאורח החיים שלהם בכל חללי הבית הפרטיים והציבוריים. 

 

עיצוב פנים בית מודרני משקף את הערכים של המשפחה, את אפשרויות המיפגש המשפחתי ואת האפשרויות לפרטיות ומרחב שכל אחד זקוק לו במינון שונה.

 

חלק בלתי נפרד של עיצוב פנים מודרני קלאסי, אמור לפתור את הקונפליקט כשמישהו משתמש במרחב הציבורי, לדוגמא כאשר אחד רוצה להשתמש בו לצפיה והשני רוצה לעבוד בשקט על המחשב. הרי לא יתכן ששתי פעילויות אלה יהיו באותו חלל, אלא אם כן מישהו ישתמש באוזניות. 

בתהליך עיצוב פנים מודרני קלאסי אשתדל למנוע חיכוכים מראש ולשמוע מהלקוחות את הדינמיקה המשפחתי- האם הפתרונות שאני מציעה מתאימים ללקוחות. בזמן שההורים מארחים ובו זמנית יש במרחב הציבורי פסנתר והילד החליט להתאמן, נוצר מצב לא רצוי, כי להורים חשוב להראות שיש להם כלי קלאסי או שהבן יודע לנגן,  אך אולי יפריע למהלך חיי המשפחה או החברה, אם יהיה בחלל הציבורי. 

הנה סיפור קצר :

לאחד מלקוחותינו שעיצבתי את ביתם במתכונת  עיצוב פנים מודרני קלאסי, הפסנתר היה חלק מסלון- חדר אוכל. כל זאת  מכיוון שהם נוהגים לארח בביתם ערבי שירה וקונצרטים.  כלומר, חשוב לי לתכנן פתרונות בחלוקת החלל בהתאם לאורחות החיים כדי למנוע מריבות או מתחים בין הילדים ולפעמים גם בין בני הזוג.

בדוגמא שצירפתי פה למטה, יצרתי מספר סקיצות למיקום שונה של פינת הטלויזיה ופינת האוכל- באיזה אזור משתמשים יותר , מי ומתי. התייחסתי גם כיווני השמש במיקום הטלוויזיה והספה ממול, כך שהצופים לא יסתנוורו משמש חזקה בשעות אחר-הצהריים ואם אין ברירה, ישנם וילונות חשמליים עם חיישן אור כדי שהם יסגרו בצורה אוטומטית או בעזרת שלט חכם.  כל זה הוא חלק מתהליך  עיצוב פנים מודרני קלאסי.

הספה שנבחרה במתכונת עיצוב פנים מודרני קלאסי בעצם התאימה לחיי המשפחה שבמקרה זה, צופים יחד פעמיים בשבוע אחרי ארוחת ערב כחלק מפעילות משפחתית. בחדרים הפרטיים יש לכל אחד שולחן עבודה ומחשב. סביב מסך הטלוויזיה, יצרתי שילוב של אחסון ותצוגה דקורטיבית של עיצוב פנים מודרני קלאסי בשילוב מדפים לספריה של ספרי קודש וסיפורת ישראלית ומדפים מרחפים לתצוגת כלי יודאיקה והדלקת נרות שבת כדי שהנכדים לא יצליחו לגעת בנרות דולקים הקורצים לקטנים. הבית מקרין נוחות, חום ויציבות כתוצאה מתהליך  עיצוב פנים מודרני קלאסי הנוצר משילוב מאוזן של ריהוט, גופי תאורה המפוזרים בחלל, גווני קירות חמים אך לא קודרים, שילוב של הלבשה ואיבזור טקסטיל, אמנות וצמחיה. 

כלומר בתהליך עיצוב פנים מודרני קלאסי, אנשים גרים בבית המתאים לאישיותם ואורח חייהם, ולא במוזיאון עם תצוגה שאינה משקפת אותם או משפחתם. 

האם בחנתם את ההעדפות שלכם במודע? האם אתם זקוקים לדיוק? אם קראתם עד לפה, אני מניחה שתרצו להיפגש לפגישת ייעוץ לפני שתחליטו על המשך דרככם. תצאו עם ידע הכרחי להחליט האם אתם רוצים ויכולים לצאת לדרך.

רוצים לקבל ולמלא את השאלון לקראת פגישה איתי?

דילוג לתוכן