בעולם המהיר והרווי גירויים דיגיטליים של היום, חדר השינה של הילד הוא לא רק חלל – זוהי סביבה קריטית לטיפוח ריכוז, ויסות רגשי ורווחה כללית. הדבר נכון במיוחד עבור ילדים המתמודדים עם אתגרי קשב ורגישויות חושיות. אני מאמינה בגישת עיצוב הוליסטית, המשתמשת בכלים סינרגיים ליצירת חללים התומכים באמת בצרכים הייחודיים של כל ילד.
1. ארגון אסטרטגי: הבסיס לריכוז – מוגבר על ידי עיצוב סינרגי
מעבר ל"לכל דבר יש מקום": חשיבה מערכתית עם כלים סינרגיים: לא מדובר רק בלהקצות מקום לכל דבר, אלא ביצירת מערכות לוגיות ואינטואיטיביות. אני מנצלת כלים סינרגיים למיפוי זרימות ארגוניות, ולוודא שכל רכיב פועל בהרמוניה להפחתת העומס וייעול שגרת היום.
נגישות ועצמאות מותאמות בדיוק סינרגי: יש לקחת בחשבון את שלב ההתפתחות של הילד. פתרונות אחסון צריכים להיות מותאמים לגיל ולעודד ניהול עצמאי. באמצעות ניתוח סינרגי, אני ממטבת את מיקום האחסון ועיצובו לנגישות ושימושיות מרבית.
מינימליזם עם מטרה: סביבות אוצרות בתובנה סינרגית: סידור וארגון לא עוסקים רק בהסרת פריטים, אלא באוצרות חלל המשקף את תחומי העניין והצרכים הנוכחיים של הילד. באמצעות מתודולוגיות סינרגיות, אני מעריכה ומשלבת חפצים לשיפור הריכוז וצמצום הסחות הדעת.
2. טיפוח סביבה חושית מרגיעה – משופרת על ידי שילוב סינרגי
מעבר למונוכרומטי: פלטות צבעים מושכלות-חושית עם ניתוח סינרגי: בעוד שצבעי פסטל יכולים להרגיע, חשוב להתייחס להעדפות החושיות האישיות של כל ילד. באמצעות הערכות סינרגיות, אני מפתחת פלטות צבעים מותאמות אישית המקדמות רגיעה וריכוז.
אור ככלי: פתרונות תאורה סינרגיים: תאורה רב-שכבתית היא חיונית. באמצעות עיצוב תאורה סינרגי, אני מיישמת אורות תקרה ניתנים לעמעום, מנורות לילה חמות ואפילו אפשרויות טיפול באור צבעוני, כולם פועלים יחד ליצירת אווירה מרגיעה.
שיקולים אקוסטיים: ניהול סאונד סינרגי: ריהוט רך, שטיחים ולוחות סופגי קול יכולים למזער הסחות דעת מרעש. אני משתמשת בתכנון אקוסטי סינרגי לשילוב חלק של אלמנטים מונעי רעש.
גבולות דיגיטליים עם מטרה: שילוב דיגיטלי סינרגי: במקום לאסור על שימוש במכשירים, יש ללמד הרגלים דיגיטליים מודעים. אני מיישמת שילוב טכנולוגי סינרגי להגדרת זמנים ואזורים ספציפיים לשימוש במסכים, לקידום הרגלים דיגיטליים בריאים.
3. חלוקת חלל מכוונת לפרודוקטיביות ומשחק – מעוצבת באופן סינרגי
אזורים מבוססי פעילות: תכנון חלל סינרגי: יצירת אזורים נפרדים לשינה, לימוד, משחק וביטוי יצירתי. באמצעות אסטרטגיות חלוקה סינרגיות, אני מגדירה אזורים אלה באופן ויזואלי ותפקודי, ומבטיחה מעברים חלקים בין פעילויות.
"פינת הריכוז": אזורי ריכוז סינרגיים: עיצוב חלל ייעודי לשיעורי בית וקריאה, נקי מהסחות דעת. באמצעות עקרונות עיצוב סינרגיים, אני יוצרת פינות נעימות עם ריהוט נוח ועומס מינימלי.
אזור ביטוי יצירתי: חללים יצירתיים סינרגיים: אספקת חומרים לאמנות, בנייה ומשחק דמיוני. אני משלבת כלים יצירתיים סינרגיים לטיפוח פעילויות פתוחות המקדמות יצירתיות ופתרון בעיות.
תנועה משולבת: פתרונות תנועה סינרגיים: ילדים עם אתגרי קשב לעיתים קרובות נהנים מתנועה. אני משלבת מאפייני תנועה סינרגיים כמו טרמפולינות קטנות, לוחות איזון או נדנדות חושיות.
4. תמיכה חזותית ושגרות מעצימות – מיושמות באופן סינרגי
לוחות זמנים חזותיים מותאמים אישית: עזרים חזותיים סינרגיים: שימוש בלוחות זמנים חזותיים המשלבים את תחומי העניין וסגנון הלמידה של הילד. בעזרת עיצוב ויזואלי סינרגי, אני יוצרת עזרים מותאמים אישית שהם גם יעילים וגם מעוררים עניין.
מערכות תגמול עם משמעות: אסטרטגיות מוטיבציה סינרגיות: במקום טבלאות כוכבים גנריות, יצירת מערכות תגמול התואמות את מטרותיו וערכיו של הילד. באמצעות טכניקות מוטיבציה סינרגיות, אני מתמקדת במאמץ ובהתקדמות, ולא רק בתוצאות.
חיזוק שגרה: שילוב שגרתי סינרגי: קביעת שגרות עקביות לשינה, שיעורי בית ומטלות. באמצעות תכנון שגרתי סינרגי, אני משתמשת ברמזים חזותיים ובטיימרים לחיזוק שגרות אלה.
שיקולים נוספים לאופטימיזציה:
עיצוב ביופילי: שילוב טבעי סינרגי: שילוב אלמנטים טבעיים כמו צמחים, אור טבעי ודוגמאות בהשראת הטבע ליצירת סביבה מרגיעה ומשקמת.
גמישות והתאמה: עיצוב גמיש סינרגי: עיצוב החדר תוך התחשבות בגמישות, המאפשר סידור מחדש והתאמה בקלות ככל שצרכיו ותחומי העניין של הילד מתפתחים.
מעורבות הילד: עיצוב שיתופי סינרגי: העצמת הילד להשתתף בתהליך העיצוב, טיפוח תחושת בעלות ושליטה.
ייעוץ מקצועי: שיתוף פעולה עם מומחים סינרגי: שיתוף פעולה עם מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים חינוכיים או מעצבי פנים המתמחים במגוון נוירולוגי לקבלת הדרכה מקצועית.
הערכה שוטפת: עיצוב איטרטיבי סינרגי: הערכת יעילות עיצוב החדר באופן קבוע וביצוע התאמות לפי הצורך.
באמצעות יישום אסטרטגיות אלו, והדגשת השימוש בכלים סינרגיים לאורך כל תהליך העיצוב, ניתן ליצור חדר ילדים התומך לא רק במיקוד ובריכוז, אלא גם מטפח רווחה רגשית, יצירתיות וצמיחה אישית.
מצב זה אפשרי עם אפילפסיה להשתמש באתר בבטחה על ידיחיסול הסיכון להתקפים הנגרמים על ידי אנימציות מהבהבות או מהבהבותושילובי צבעים מסוכנים.
מצב לקוי ראייה
משפר את הוויזואליה של האתר
מצב זה מתאים את האתר לנוחיותם של משתמשים עם ליקויי ראייהכגון ראייה לקויה, ראיית מנהרה, קטרקט, גלאוקומה ועוד
מצב מוגבלות קוגניטיבית
עוזר להבחין בתוכן ספציפי
מצב זה מספק אפשרויות עזרה שונות כדי לעזור למשתמשים הביטוחיים מ:לקויות קוגניטיביות של דיסלקציה, אוטיזם, CVA וכו'', להתמקד בפריטים.הליבה של האתר נגיש יותר בקלות.
מצב שימוש להפרעת קשב ומרכז
מפחית הסחות דעת ומשפר את המיקוד
מצב זה עוזר למשתמשים עם הפרעות קשב וריכוז והפרעות נוירו-התפתחותיות בקריאה,הפונקציה מאפשרת גלי הרבה והחשבונות באתרים באלמנטים מרכזיים.כך קל להם יותר לגשת למידע באתר עם הסחות דעת.
מצב ליקוי ראיה
לאפשר שימוש באתר עם קורא המסך שלך
מצב זה מגדיר את האתר כך שיהיה תואם לקוראי מסך מסוג JAWS, NVDA, VoiceOver ו-TalkBack קורא מסך הוא תוכנה למשתמשים עיוורים.עיוורים אשר מותקן קורא מסך מחשב ובסמארטפון שלהם, זקוק לאתרי אינטרנטשתואמים ומאפשרים בקוראי מסך"
מילון מקוון
חווית קריאה
קנה מידה של תוכן
ברירת מחדל
זכוכית מגדלת לטקסט
גופן קריא
בית לדיסלקציה
הדגש כותרות
הדגש קישורים
גודל גופן
ברירת מחדל
גובה קו
ברירת מחדל
ריווח אותיות
ברירת מחדל
ישור לשמאל
מיושר למרכז
ישור לימין
חוויה חזותית נעימה
ניגודיות כהה
ניגודיות אור
מונוכרום
ניגודיות גובה
רויה גובהה
רויה נמוכה
התאם את צבעי הטקסט
התאם את צבעי הכותרת
התאם את צבעי הרקע
התמצאות קלה
השתקת צילים
האסטר תמונה
הסתר אימוג'י
מדריך קריאה
עצור אנימציות
מסכת קריאה
הדגש את הרחף
הדגש פוקוס
סמן שחור וגדול
סמן גדול ומואר
קריאה קוגניטיבית
מקלדת וירטואלית
מקסי ניווט
ניווט קולי
Accessibility Statement
leahsalter.co.il
27/08/2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over seven different coloring options.
Animations – person with epilepsy can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to